Hvordan bruges geometri til at designe et hus?

May 1

Hvordan bruges geometri til at designe et hus?

Punkter, linier, vinkler, kurver, to - og tre - dimensionelle figurer, mængder og proportioner udgør grundlæggende i hjem design samt geometri. Beboelsesrum i boligen indeholder et væld af tre-dimensionel geometri, herunder square og rektangulære kuber, pyramider, cylindre og kugler samt to-dimensionelle figurer, såsom windows. Mange arkitekter, herunder Frank Lloyd Wright, første udforskede geometriske ideer og bygningsdesign samtidigt med at leger med byggeklodser som børn.

Byggesten geometri

Børn ofte design huse blokke, oprettelse af strukturer spænder fra simple single-etagers huse at udarbejde flere tekstenheder konstruktioner. Dekan for amerikanske arkitektur, Frank Lloyd Wright, sagde, at hans børnehave erfaringer med træklodser lærte ham om hvordan man kan kombinere geometriske komponenter for at skabe bygninger. Wright kommenterede at han kunne stadig "føler" blokkene i fingrene og at "form blev følelse," dermed antyde, at aktiviteten, der gav ham en næsten medfødt forståelse af samspillet mellem figurer og diskenheder. Wright blev berømt for sin bolig- og erhvervsejendomme designs.

Site overvejelser

Når arkitekter designe et hjem, er en af deres første geometriske betragtninger sådan vinkel bygninger på deres websteder. Retning af sollys på forskellige tidspunkter af dagen og form af en masse påvirker valg, såsom at dreje huset diagonalt på webstedet for at skabe en mere interessant udseende. Skråningerne af webstedet, påvirke om flad eller skrå i forskellige dele, valg som om at bygge en have-niveau, gå-ud eller under-grade kælder.

Former og mængder

Rum og entreen i huse er som kuber af varierende størrelser og længder, som overlapper hinanden, krydser hinanden, forbinder eller stables oven på hinanden. Lofterne i nogle værelser kan være lav og flad, mens andre, såsom i lofter, kan skråner mod ydersiden vægge udlån sig til kviste der kan opfattes som mindre blokke stikke ud af taget.

Ukompliceret tagene af små huse kan ligne trekantede prismer. Større huse kan have en række krydsende tag linjer--en collage af toppene på varierende skråninger og vendte sig i forskellige retninger. Nogle gange er der ingen top, fordi taget er en mansard, der kan sammenlignes med en rektangulær blok med vinklede sider.

Når alle disse forskellige former og vinkler arbejder godt sammen, folk nogle gange spøgefuldt sige, skal "Pæn bunke!" som om huset var en harmonisk gruppering af legetøjet blokke.

CAD og Computer gengivelse

De fleste huse er nu designet på computere. Selv om arkitekter skal forstå geometri, manipulere ikke de formler, at computere kan beregne hurtigere.

Computerstøttet design (CAD) og rendering programmer er baseret på geometriske principper. De tillade Arkitekter til at skabe flade billeder af bygninger samt perspektiv-tegninger, der giver et tredimensionalt udseende. Designere bruge CAD for flad skildringer af facader og grundplaner. Det tilbyder måder at indstille proportioner og manipulere forskellige geometriske figurer, herunder linjer, cirkler, kurver, kvadrater, rektangler, trekanter og irregulær polygoner. Den udfører også geometriske funktioner, såsom roterende, glidende, spejlvende og gentage--tessellating--fly. Rendering programmer, som er mere kompliceret, skabe fotorealistiske facader og give seerne følelse af at gå rundt inde og udenfor strukturer.


© 2019 Shareoflancaster.com | Contact us: webmaster# shareoflancaster.com