Hvordan man opbygger en fangekælder

July 12

Så, er du endelig klar til at tage det næste skridt og blive herre over din egen fangekælder. Du har fået din placering, og du har fået din økonomi... men hvad kommer næste? Bare hvordan gør du din dungeon, alt det hårdføre eventyrere har kommet til at forvente... og et par ting, de ikke har. En vellykket dungeon vil bringe parterne fra hele verden, alle håber på en chance på skat og herlighed. & #xD; det er dit job at gøre dem arbejde for det.

Instruktioner

Hvilken slags fangekælder?

•Decide beslutte, hvilken slags fangekælder du ønsker. Denne afgørelse vil have indflydelse på alle andre, som du gør. Vil du have din fangehul lidt rarere at være fugtig form, med vand dryp i afstand og mos vokser fra væggene? Eller måske du foretrækker den tørre, ørken cavern look. Måske en middelalderlig fangekælder eller bearbejdede sten eller endda en forudanelse labyrint af frosne, isnende tavshed. Før du beslutter dig, huske på, at slags dungeon vil diktere, hvad slags skabninger vil bo der; du vil ikke have nogen succes at holde en is dragon i en fangekælder fyldt med ildsteder og fakler!

•Opret værelser af dine fangekælder. Dette kan forenkles, hvis du er heldig nok til at finde et system af underjordiske huler, der passer til dine behov, men det er også hvor du måske har brug for en masse hårdt arbejde og tunge arbejdskraft. (Dette er også, hvor nisser og orker kommer meget handy.) Tegne et layout på et stykke papir først; det vil gøre dit liv nemmere ned ad vejen. Jo mere planlægning du lægger ind i det, jo lettere vil det være. Glem ikke at fysikkens love ikke gælder til fangehuller--kan du gøre så mange niveauer som du ønsker, og ikke behøver at bekymre sig om de lavere niveauer caving.

•Start rum for rum. Når du har nået dette punkt, skal du have en ganske god idé om hvad der sker, hvor så vidt fængsler, fælder, treasure værelser, monster lairs og ekstramateriale såsom den nogensinde populære gal videnskabsmands lair. Start med ét rum ad gangen; Dette vil holde rod til et minimum, og det vil være lettere at holde alle på sporet. Nu er også et godt tidspunkt at begynde at tænke fremad. For eksempel, Sørg for dragon's lair er stor nok til at huse hende komfortabelt og vand elemental underjordiske sø har masser af cirkulerende vand og ild elemental lava pit har en frisk forsyning af ilt til at holde ham sund og glad. Problemer kan løses med nu, i stedet for når du begynder at udfylde din dungeon.

•Flyt i. Når du har alle de værelser, der er færdig, starte bevæger sig i. Indføre en lille monster befolkning i hvert område, du gerne vil se moden med liv. Også, det er aldrig en dårlig ide at også indføre arter uskadelige for enhver eventyrer kan vandre i, men der vil hjælpe med at holde din monstre i skak. Rotter, flagermus og slanger er altid fremragende fødevareforsyning for den mere dyrisk monster. Hvis din dungeon hælder mod det mere eksotiske, skal særlige overvejelser gøres. Et ordentligt afbalanceret dungeon økosystem vil holde dine monstre, sund, men sulten efter mere.

•Sæt spændende kugler omkring fangekælderen. Der bør altid være et par værelser med nok baubles at holde eventyrere går dybere. Mens de ikke behøver at være den mest mind-blowing skat, gøre dem skinnende og oplyse-last.

•Greet dine gæster. Når du har fået din hule og dine monstre, give det et stykke tid at få den sande dungeon stemning. At lugt kommer kun med tiden. I mellemtiden, begynde at annoncere. En fejl i øret på en kriger på et værtshus kan gøre underværker for din popularitet. Så bare læne sig tilbage og vente!

Tips & advarsler

  • Husk, at du ønsker din fangehul lidt rarere at være unikke. Enhver eventyrer har været igennem dungeons med kobolds, men hvor mange har været igennem dungeons med kobolds, der har været genetisk manipuleret til at regrow lemmer? Gøre det til en udfordring, men ikke så udfordrende, at de giver og vende rundt, når de er lige kommet ind ad døren.
  • Glem ikke de små finesser, der gør en fangekælder specielle, som alger i vandet og gamle blodpletter på væggene.
  • Hvis du går til hemmeligholdelse, glem ikke at slippe af med din designere. Det tager kun en til at ødelægge det hele.
  • Du har fået fælderne... Glem ikke helten bortskaffelse enheder.
  • Omhyggelig opmærksomhed på placeringen af monstre. Der er intet værre end at gå i din fangekælder og at finde ud af at orcs har spist alle gnolls og de kødædende orme har spist alle orcs. Re befolker din dungeon kan være dyrt og tidskrævende.
  • Ikke sætte nogen skat i din dungeon, som du ikke kan bære at skille sig af med. Det er næsten en garanti for, at du vil opfylde dine match i et særligt målrettet eller særligt selvmordstanker hero.

© 2019 Shareoflancaster.com | Contact us: webmaster# shareoflancaster.com