Hvordan man opbygger møbler ved hjælp af geometri

August 13

Geometri er studiet af relationer og målinger mellem punkter, linjer og vinkler af overflader og legemer. Noget du konstruere kræver korrekte målinger og konfigurationer, eller objektet vil mislykkes under brug. Når du ved hvilken geometriske formel til at anvende, kan du sætte værdier ind i ligningen. Dette gør det muligt at øge eller mindske størrelse, estimere holding og bærende kapacitet eller forudsige modstand mod anvendt styrker.

Instruktioner

•Measure området hvor du ønsker at bruge din nye stykke af møbler, herunder tilgængelige afstanden mellem det, andre møbler, vægge og lofter. Brug disse målinger til at bestemme den optimale længde, bredde, højde, dybde eller radius, hvis det er relevant, for den vare, du er ved at konstruere.

•Arrange faste genstande til at repræsentere eksisterende værelse funktioner. Tilføje mulige solid figurer til din nye stykke af møbler, som cylindre, kuber eller n-dimensionale prismer, en ad gangen. N-dimensionale prismer omfatter figurer med rektangulære toppe, destillationsremanenser, fronter og rygge, hvis højre og venstre side kan være en polygon med et bestemt antal sider. Betale meget opmærksom på hvordan de forskellige ordninger gør du føler, fordi ordninger, der føler sig ud eller synes ude af balance vil sandsynligvis udseende og den samme måde efter anlæggelsen.

•Divide længde, bredde og højde for hver eksisterende stykke af møbler af 2, 3, 4 og 6. Sted flade eller fast figurer hvis målinger er baseret på de nye målinger ved siden af de figurer, der repræsenterer eksisterende møbler. Fjerne nogen, der ikke behage øjet når de er i position.

•Undersøg hvert arrangement fra alle synet linier i rummet. Vælg den endelige form og størrelse, der giver den mest tiltalende udseende fra det største antal syn linjer.

•Brug den rigtige formel til at beregne område af et ansigt af den figur, du har valgt, hvis alle ansigter er lige, som i en kube. Beregne område af en af hvert par af ansigter af en rektangulær eller n-kantede solid, der deler den samme længde og bredde, med "n" equaling antallet af sider i hvert ansigt af fast.

•Calculate arealet af den figur, du er ved at konstruere, ved hjælp af den korrekte formel. For eksempel, ville overfladearealet af en terning være inden for en firkantet ansigt ganget med seks.

•Convert det samlede areal til stock standardformeringsmateriale størrelser såsom 4-8-fods krydsfiner plader eller 54-tommer-dækkende bolte af møbelstof, ved hjælp af en lommeregner. Køb færrest mulige stock-størrelse ark eller længder, som vil dække hele ydersiden af møblet du ønsker at opbygge, med den mindste affald.

•Calculate de samlede antal enheder, enten i inches, feet eller yards, for at skabe en ramme for dine møbler. Ramme enheder omfatter alle yderkant længder, bredder og højder, minus tykkelsen af materialet, der dækker. For eksempel, hvis du vil lave en lagerkube, der ikke må være større end 48 inches lang, 24 inches lang og 18 inches høj, og du dækker rammen med 1/2-inch stock krydsfiner, din lodret understøtter være ikke længere end 17 inches, din lange vandrette ramme stykker kan ikke overstige 47 inches og din korte vandrette ramme stykker må ikke overstige 23 inches.

•Klippe og samle alle ramme stykker og udvendige plader, puder og polstring.


© 2020 Shareoflancaster.com | Contact us: webmaster# shareoflancaster.com